Mieszkanka powiatu olkuskiego padła ofiarą oszustwa metodą „na pracownika banku”
Kilka dni temu mieszkanka powiatu olkuskiego została oszukana przez przestępców działających metodą "na pracownika banku”. Kobieta straciła ponad 26 tysięcy złotych. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i rozwagę.
Oszuści działają bardzo wiarygodnie i niejednokrotnie gdy dzwonią do „klientów”, na ekranie telefonu wyświetla się numer infolinii z nazwą banku. Takie połączenia często nie wzbudzają żadnych podejrzeń. Do tego dochodzi presja czasu i wymyślona historia, która nie ma pokrycia z rzeczywistością. Policja po raz kolejny apeluje o ostrożność i rozwagę!
Ofiarą oszustów padła 44-letnia mieszkanka gminy Olkusz. Na jej telefon zadzwonił mężczyzna, który podawał się za pracownika banku. Rozmówca poinformował ją, że na rachunku bankowym, którego jest właścicielką, ktoś złożył wiosek o pożyczkę i przejął konto wraz ze zgromadzonymi środkami. Konsultant od razu doradził, w jaki sposób można zapobiec dalszemu procederowi. Polecił swojej rozmówczyni, by udała się do wskazanej przez niego placówki banku i wzięła najwyższy możliwy kredyt, a następnie wpłaciła pieniądze na wskazane przez niego konto bankowe.
Aby uwiarygodnić przedstawioną przez niego historię, na telefon zadzwonił mężczyzna, który przedstawił się jako policjant i potwierdził ten fakt. 44-latka nie podejrzewając zagrożenia udała się do banku, wypłaciła pieniądze i wpłaciła je na konto w innym banku. Po dokonaniu transakcji oszust, podający się za pracownika banku podziękował za współpracę i poinformował o zwrocie pieniędzy i należnej z tego tytułu prowizji.
Po chwili na telefon zadzwonił fałszywy policjant, który również podziękował za współprace i polecił aby kobieta udała się do Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu, gdzie zostało już umówione spotkanie z policjantem. Mężczyzna podał dane policjanta i godzinę spotkania. Do momentu przyjazdu na komendę kobieta nie wiedziała, że padła ofiarą oszustwa.
Policja apeluje o ostrożność i rozwagę. Pamiętajmy, że oszuści umiejętnie manipulują rozmową. Dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania. Jeżeli odbierzemy taki telefon, zawsze należy się rozłączyć i zdzwonić do swojego banku, aby zweryfikować informację.