Deklaracja dostępności
Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu (KPP w Olkuszu) zapewnia dostępność na swojej stronie internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Deklaracja dostępności dotyczy strony olkusz.policja.gov.pl
Data publikacji strony internetowej:
Data ostatniej dużej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Strona internetowa jest częściowo zgodna z załącznikiem do ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych z powodu niezgodności i włączeń wymienionych poniżej.
Niedostępne treści
Niezgodność z załącznikiem
- niektóre filmy i grafiki nie posiadają opisów dźwiękowych (audiodeskrypcji), ale posiadają dostępne cyfrowo opisy tekstowe, które można pobrać. Opisy są zamieszczone w formie załączników;
- nie wszystkie pliki dostępne do pobrania są dostępne cyfrowo lub posiadają wersje alternatywne
Treści nieobjęte przepisami
- niektóre dokumenty opublikowane przed wejściem w życie ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 roku nie są dostępne cyfrowo. Jeśli potrzebujesz, któregoś z nich w formie dostępnej, skontaktuj się z nami. Dane kontaktowe znajdziesz w dalszej treści deklaracji
- na stronie mogą znajdować się treści, które nie zostały przez nas przygotowane i mogą być niedostępne cyfrowo.
Przygotowanie deklaracji
- Data sporządzenia deklaracji:
- Data ostatniego przeglądu deklaracji:
Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną do badania dostępności cyfrowej strony internetowej v. 2.2 (docx, 0,12MB).
Skróty klawiszowe
Na stronie internetowej można skorzystać ze standardowych skrótów klawiszowych.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Problemy z dostępnością strony internetowej można zgłosić do komisarz Katarzyny Matras na adres email: Katarzyna.Matras1@olkusz.policja.gov.pl bądź pod numerem telefonu: 47 83 25 233.
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementów
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy
Jeżeli chcesz zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej przejdź do:
Wniosek o zapewnienie dostępności
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym podając nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę
Możesz także zgłosić skargę, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej
Skargę możesz złożyć listownie lub mailem.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej spawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Komenda Powiatowa Policji w Olkuszu - ul. Jana Pawła II 25, Olkusz
Ze względu na specyfikę zadań Policji wizyty osób w Komendzie najczęściej mają charakter umówiony i osobie postronnej podczas pobytu zazwyczaj towarzyszy policjant/ka lub pracownik/czka cywilny. Skontaktowanie się przed wizytą pozwala na określenie potrzeb osób z niepełnosprawnościami, poinformowanie o udogodnieniach i ograniczeniach oraz ustalenie zasad poruszania się i załatwiania sprawy, w tym przedstawienie szczegółowych informacji o dostępności architektonicznej oraz zakres pomocy, która może zostać udzielona. Należy zaznaczyć, że nie wszystkie pomieszczenia Komendy są udostępnione dla osób postronnych.
Rozwiązanie 1. – przyjazd/przyjście bez umówienia
W pierwszej kolejności trzeba udać się na recepcję znajdującą się na wprost automatycznego wejścia (na parterze), wewnątrz budynku.
Kolejno na recepcji pracownik wstępnie rozpozna sprawę, a następnie poprosi osobę, która zajmie się dalszym załatwieniem sprawy, w tym asystą podczas wizyty
Rozwiązanie 2. – umówienie wizyty
Na wizytę można się umówić telefonicznie, dzwoniąc na numer 47 83 25 200, pisząc na adres sekretariat.komendanta@olkusz.policja.gov.pl bądź do policjanta/pracownika zajmującego się przedmiotową tematyką lub sprawą.
Na teren Komendy wjeżdża się od ulicy Jana Pawła II. Przed budynkiem znajduje się wydzielone stanowisko parkingowe dla osób z niepełnosprawnościami. Budynek Komendy wyposażony jest w szeroki podjazd, przystosowany dla wózków inwalidzkich. Nie posiada on przeszkód w postaci progów.
- budynek jest przystosowany do obsługi osób z niepełnosprawnościami – podjazd, drzwi automatyczne wejściowe, winda dostosowana do potrzeb osób z niepełnosprawnościami, dostosowane niektóre toalety;
- schody wyposażone są w poręcze;
- w budynku nie jest wyposażony w tyflomapy;
- pomieszczenia w budynku oznaczone są tabliczkami;
- na terenie Komendy nie są zainstalowane urządzenia dźwiękowe naprowadzające osoby niewidome i słabowidzące;
- w budynku nie ma oznaczeń w alfabecie Braille'a;
- osoby niewidome oraz słabowidzące mają prawo wstępu do obiektu wraz z psem asystującym i psem przewodnikiem;
- w budynku znajduje się winda wyposażona w przyciski w alfabecie brajla, brak jest komunikatów głosowych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
W jednostce można skorzystać z pomocy tłumacza polskiego języka migowego i systemu języka migowego.
Jeśli chcesz skorzystać z bezpłatnej usługi tłumacza języka migowego przejdź do: Informacje dla osób niesłyszących
W Komendzie mamy również możliwość połączenia się z tłumaczem polskiego języka migowego online.
W biurze przepustek znajduje się przenośna pętla indukcyjna
Funkcję koordynatora do spraw zapewniania dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami pełni:
Oficer Prasowy Komendy Powiatowej Policji w Olkuszu komisarz Katarzyna Matras, adres poczty elektronicznej: Katarzyna.Matras1@olkusz.policja.gov.pl. Kontaktować można się także, dzwoniąc na numer telefonu: 47 83 25 233.